Logo sommerfugl

onsdag den 27. februar 2008

Bogmeme

En lidt atypisk meme som jeg har set i blogosfæren.

  1. Grib den nærmeste bog på mindst 113 sider.
  2. Åbn bogen på side 113.
  3. Find den 5. sætning.
  4. Skriv de næste 3 sætninger, bogens titel og forfatterens navn.
  5. Tag 5 bloggere.
Steve Jones: I Blodet
Steve Jones: I blodet - Gud, gener og skæbne
Også Martin Luther King havde indianske (såvel som hvide) forfædre. Tre hundreder år med rekombination har fordelt de originale pequotegener i så små portioner, at synlige spor af deres arv er skjult. Uden tvivl hĺøber der indianske gener gennem pequoternes årer, men endnu har ingen opsporet dem.
Atypisk i kraft af "traditionen" med at omfortolke reglerne så interesserede tagger sig selv. Tilsvarende undlader jeg pindehuggeri som at være grammatisk korrekt omkring hvad en sætning egentlig er. Og jeg vil ikke nægte at blikket på reolen flakkede lidt før jeg besluttede mig for hvilken bog jeg ville gribe.

Jeg har set den hos:

4 comments:

Anonym sagde ...

Nøje udvalgt, jaja :-)

Jeg var bare totalt tro og greb den der stod yderst og nærmest - som foreskrevet. Ikke særlig anarkistisk, hehe.

Dette er nok den bedste meme jeg har været udsat for.
Dejligt du hoppede med Johnnie ;-)

tosommerfugle sagde ...

Rent faktisk var denne bog den første som fangede mit blik. Før jeg også tog den i hånden, havde jeg dog fat i en som blot havde en havmåge på side 113, og en hvor lixtallet var så højt at jeg kom over på side 114.

Anonym sagde ...

Det blod, det blod! ;-)

Herligt at du leger med og den bog lyder ret interessant.

Og så vil jeg lige præcicere, at jeg var 100% tro mod foreskrifterne, bogen om Sufi er den eneste bog på mit skrivebord pt. Og så synes jeg som Anja at dette meme er rigtig interessant, bog citater giver indsigt i læseren ligegyldigt hvad lixtallet er.

tosommerfugle sagde ...

Det jeg mente med "traditionen" om omfortolkning af reglerne var såmænd bare at der er forskel på at tagge andre, eller lade dem tagge sig selv. Og grammatisk set kan der jo godt være flere sætninger indenfor samme punktum. Men jeg har da 100% sympati for disse afvigelser :-)

Enig i at et bogmeme siger noget om læseren, også i kraft af hvem der vælger at bide på.....

Logo sommerfugl