Logo sommerfugl

søndag den 3. august 2008

En kæp i hjulet

En kæp i hjulet

Smørmosen er et smukt område som jeg gerne benytter mig af lejligheden til at lægge turen igennem. Også på vej hjem her til aften, efter et ganske filosofisk besøg. Et af emnerne var det med at livet sådan set er meget nemmere når der er helt håndgribelige problemer, som det er overskueligt at løse, hvorefter det går videre.

Det kunne jeg så få afprøvet, da jeg på vej ud på sommeraftenturen gennem Smørmosen punkterede. Ikke blot et almindeligt prik, jeg kunne hive en 6 cm lang pind ud af hjulet, gennem to huller i slangen. Men det var det jo nemt at gøre noget ved, med lappegrej og pumpe i rygsækken.

Smørmosen

Det ville være for nemt hvis alle problemer var så nemme at lappe på. Det bliver jo netop spændende når det ikke "bare" handler om at løse noget konkret, men om at være i stand til at værdsætte det der ellers opleves som et problem der skal fixes. Vupti.

Løvgræshoppe


2 comments:

Anonym sagde ...

Deri har du ganske ret Johnnie. Accepten af livet som det er - når vi ikke kan handle os ud af det - er en svær udfordring. Det skaber en helt særlig fred når man begynder at få 'succes' hermed.

Knus:-)

tosommerfugle sagde ...

Mit liv er jo netop hvad jeg tænker og føler om det, ikke hvad der sker om og med mig. Det er sådan set ganske enkelt, og netop derfor ikke noget der nås gennem problemløsning, men gennem at give slip. Ah.... Knus.

Logo sommerfugl