Logo sommerfugl

torsdag den 8. december 2011

Den farlige julestjerne

Bunny Suicides, christmas tree
Bunny Suicides, christmas tree

Den britiske tegner Andy Riley er især kendt for sine sortmuntre bøger med søde små livstrætte kaniner, der finder på kreative former for selvmord. Denne her fandt inspiration til sit julehumør højt fra træets grønne top. Så er der kaninsteg til jul!

Til gengæld er det en myte at julestjernen er livsfarlig, når det handler om potteplanten. Den er ikke mere giftig end til mavekneb og opkastninger. Så kaninen ville være blevet slemt skuffet over gøre sådan en til sit sidste måltid.


4 comments:

Charlotte sagde ...

..... en farlig julestjerne!!!!!!!!!!
Kære Johnnie, efter en lang arbejdsdag - tak for endnu et skævt smil ledsaget af en let hovedrysten - i bedste mening må jeg drysse et citat ud over dig: "The way your head works is gods own private mystery" (jeg vil gætte på du ved hvor det stammer fra?).
Kh.

tosommerfugle sagde ...

Wild at Heart, fra sømanden til Lula.

Nu kunne jeg godt lade som om jeg vidste det, men jeg vil ikke nægte at jeg måtte en tur omkring Google, for at komme ud over en vag bekendthed ved citatet.

Mit mystiske sind kan jeg dog godt selv tage ansvaret for, jeg behøver ikke give nogen Gud skylden :-)

Hovedrysten er en ganske forståelig reaktion. For det er netop de mere skæve vinkler jeg vælger at udtrykke når jeg finder min blog-persona frem. Der kan ofte komme noget spændende ud af at vende tingene på hovedet, og derigennem fremhæve kontraster. Det sorte er en ganske nyttig farve her :-D

I dagligdagen er jeg dog snarere mystisk på en anden måde.... I en jobansøgning skrev jeg engang "Det ville være en katastrofe hvis alle lignede mig"!

Kh.

Charlotte sagde ...

Det ville i hvert fald være katastrofalt kedeligt, hvis der ikke var nogen som dig med en godt krøllet hjerne. En katastrofe af kedsommelig pænhed.
Gad vide om du så fik jobbet.
God weekend.

tosommerfugle sagde ...

Almindelig kan jeg ikke finde ud af at være, så derfor ... :-)

Jo, jeg fik da jobbet, og sagde det gamle op allerede før jeg fik papirerne.

God weekend i lige måde!

Logo sommerfugl