Logo sommerfugl

onsdag den 11. april 2012

Pigtråd

Pigtråd med fuckfinger


6 comments:

Peter sagde ...

Når jeg bliver verdens hersker vil jeg have pigtråd med små fuck-fingrer rundt om mit palads!!???- Og så alligevel- Livet må bestemt leves bedst på den side hvor man kan se fingeren, trods alt;-)

tosommerfugle sagde ...

Netop :-) Fuckfinger-hegn er udtryk for en følelse af at leve omgivet af idioter. Og det fortæller mest om den som synes sådan. Det er da meget rarere at indse at være omgivet af mennesker, der hovedsageligt er gode...

Peter sagde ...

-Og dem der ikke er gode, kan blive det! (det tror jeg faktisk på) For ellers får de fingeren...

Muligvis et eksempel på hardcore naivitet for viderekomne,- Men jeg har altså også været naiv i mange år;-)

tosommerfugle sagde ...

Naivitet er en nyttig egenskab. Hardcore kynikeren er selvbekræftende. Når andre mennesker mødes med fuckfingeren sker der ofte det at de skjuler deres gode sider, og fremturer med gengældelse af den negative holdning.

Min principielle holdning er at alle mennesker er gode, men det kan af og til kræve en indsats at lokke dem til at vise det. Og det er ikke sikkert at nogen "gider" gøre den indsats.

Peter sagde ...

Man kan vel få fingeren på en god måde:-) (Sådan var det ment). Og hvis man føler den pludselige trang til at give en fingeren, skal der jo ofte ikke andet end få øjeblikkes reflektion til at indse, at en given situation faktisk fordre at man "gider" sit medmenneske:-)
Det var måske også et billede på at
mennesker der er kommet meget langt ud i hegnet med ond gøren og laden, nok kunne have gavn af noget der tangerer en rektal undersøgelse hos lægen,- bare på det mentale. Så længe man har den grundlæggende respekt og iøvrigt en god stemning, kan man flytte bjerge.-Bare spørg folk der har haft hæmmorider:-)

Hvis en kyniker ser alt naturligt som tilladt, er det dælme et hul der er let at falde i. (Det var den difinition jeg nåede til)
Men så gælder det jo bare om ikke at være forfængelig,- på samme tid i det mindste.
God weekend!
Mvh Peter

tosommerfugle sagde ...

Krampe i "fingeren" er jo ganske rigtigt et symptom på at der er noget som er i hegnet, pigtrådshegnet :-)

Og den grundlæggende respekt er helt centralt, jeg er selv kommet langt med at lytte til det reelle indhold som ligger bag, og ignorere en aggressiv facon. Også fordi jeg selv ikke gider det med at lade det udvikle sig til en strid - så jeg lader den anden være strid uden selv at være ligeså strid.... Der skal jo to til et skænderi.

Og det er trættende med den som mene at alt som ikke er direkte forbudt derfor er ok. Så er det at den kyniske udlægning af "ytringsfrihed" bliver alt, alt for destruktiv.

Den bedste sejr er når begge vinder, i stedet for at måle sit værd på at nedgøre den anden.

Og god forårsweekend til dig også :-)

Logo sommerfugl