Logo sommerfugl

lørdag den 17. januar 2015

Povl Dissing: 25 Minutter endnu

Povl Dissing

Povl Dissing: 25 Minutter endnu

De har bygget en galge på bakkens top
    Jeg har 25 minutter endnu
Hele byen vil se at jeg bli'r klynget op
    Jeg har 24 minutter endnu
Jeg har sunget om frihed, vold og tvang
    Jeg har 23 minutter endnu
Om lidt har jeg sunget for sidste gang
    Jeg har 22 minutter endnu
De har givet mig det måltid som jeg bad dem om
    Jeg har 21 minutter endnu
Min kop den er tømt og mit fad er også tomt
    Jeg har 20 minutter endnu
De har venligst spurgt mig om jeg nu var mæt
    Jeg har 19 minutter endnu
De har givet mig ild på en cigaret
    Jeg har 18 minutter endnu
Jeg har skrevet et brev til diktatoren selv
    Jeg har 17 minutter endnu
Men hans svar det var: "Nej, her bli'r sgu ingen appel!"
    Jeg har 16 minutter endnu
Jeg har bedt om nåde hos den store mand
    Jeg har 15 minutter endnu
Min fejl var jeg ikke tænkte lige som han
    Jeg har 14 minutter endnu
Se nu sender de mig den sidste gæst
    Jeg har 13 minutter endnu
I døren står der en sortklædt præst
    Jeg har 12 minutter endnu
Jeg har lyttet til den prædiken som han holdt
    Jeg har 11 minutter endnu
Han talte om helvede men her er skide koldt
    Jeg har 10 minutter endnu
Se nu prøver de om rebet kan bære min vægt
    Jeg har 9 minutter endnu
Men hele lortet fungerer sgu perfekt
    Jeg har 8 minutter endnu
Hør nu rasler der en nøgle i min dør
    Jeg har 7 minutter endnu
Mit hjerte hamrer og min mund den er tør
    Jeg har 6 minutter endnu
Mellem to mænd der går jeg på svage ben
    Jeg har 5 minutter endnu
Min krop den er kold og min ryg er som en sten
    Jeg har 4 minutter endnu
Her fra bakken der ser jeg at mit land er skide smukt
    Jeg har 3 minutter endnu
Et reb om min hals, ingen håb om flugt
    Jeg har 2 minutter endnu
Jeg er helt alene, jeg har ingen ven
    Jeg har 1 minut endnu
Og ingen ved hvor jeg nu skal hen
    Jeg har AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!!

Dansk tekst Thøger Olesen
Musik af Shel Silverstein



0 comments:

Logo sommerfugl